Eurovision 2015

Din nou luna mai...din nou Eurovision..si din nou promisiunea incalcata de prea multe ori deja: "de anul viitor nu vreau sa mai aud de Eurovision!!!"

Nu ma intelegeti gresit, imi place show-ul, imi place conceptul, nu-mi plac politica si diplomatia externa in muzica. Cum poti nota o piesa politic? Exact ca in vechea expresie romaneasca: ce treaba are coada vacii cu stampila primariei?

Anul acesta am fost dezamagita din nou.. si de ai nostri si de piese bune care nu au luat nici macar un punct, dar si de piese proaste care au primit prea multe puncte. Am fost in extaz cand am vazut piesa dupa care urma sa intre Voltaj. Am spus ca dupa asa o piesa urata, ai nostri vor parea o oaza de liniste pura. Si cu toate acestea Voltaj a luat doar 35 puncte, iar hidosenia de care vorbeam (e parerea mea) 186 puncte.

Nu spun ca noi am fi mers cu o piesa de no.1 :( Iubesc Voltaj maxim! Eram nelipsita de la concertele lor la Ploiesti. Mi-a placut maxim de Calin Goia pe scena de fiecare data. Acum, va spun sincer, cred ca l-au inlocuit cu o clona. Nu l-am vazut niciodata pe Goia atat de speriat, de crispat....Daca ar fi urcat pe scena sa se distreze si atat, i-ar fi iesit piesa super! Iar mesajul.. hmm.. inca ascult melodia si mi-e greu sa-l prind. Nu mi-a placut niciodata romana pentru ca trebuia sa citim printre randuri si sa reinventam poeziile sau cartile si sa ii punem autorului in cap idei pe care ma indoiesc ca le-a avut.

In cazul de fata, daca au vrut sa transmita un mesaj, a fost bine ascuns. In plus, alegerea de a canta in romana nu le-a fost clar favorabila, pentru ca daca noi, romanii, nu am inteles mesajul transmis in limba noastra, ce ne putem astepta sa inteleaga cei de afara din mesajul nostru??? Alegerea piesei a fost de la inceput neinspirata, dar a fost cea mai buna piesa din cele 12 ramase in finala nationala. Daca s-ar fi dus cu "20"reinventata in engleza,  ar fi dat foc salii..in schimb.. am trimis mesaje.. Asta e!

La preselectia nationala, nu stim care au fost piesele respinse, dar cu siguranta macar una ar fi sclipit mai mult. In sezonul trecut, la Vocea Romaniei, au fost la dueluri doua cupluri care au cantat divin, ar fi putut interpreta orice, daca cineva ar fi depus un efort minim sa le scrie o piesa demna de Eurovision si sa lucreze putin cu ei.

In final, sarind peste piese, jurii..votare.. ma irita ceva: va amintiti pozele din tarile europene de la alegerile prezidentiale? Cozi ca la paine.. romani care voiau sa-si exprime dreptul la vot, dar in acelasi timp sa nu revina in tara. Romani pe hartie, pentru ca altii probabil inca nu le-au dat drept de cetatenie..Unde au fost romanii aceia sambata? Pentru ca un apel sau sms de fiecare le-ar fi adus baietilor cel putin 2 puncte din partea fiecarei tari votante. Nici macar cu atat nu simte Diaspora sa fie aproape de concetatenii ei?? Acum nu trebuiau sa stea la coada, doar sa isi declare cetatenia si dragostea fata de tara si fraierii romani ramasi in tara, de pe canapeaua de acasa, cu un simplu sms sau apel.

Am ramas cu asa un gust amar...stiam ca voturile se acorda politic, dar lipsa lor doare mult mai tare cand stii ca in acele tari sunt romanasi de-ai nostri, care se vor romani in continuare doar cand e vorba sa se dea rotunzi ca stiu sa aleaga presedintele.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Copilaria.. dulce sentiment

plimbare in trecut..

1 Mai...