Dependenta de Facebook

Aud diverse, dar cel mai utilizat cuvant asociat cu Facebook este acela de dependenta.

Eu, personal, nu stiu unde sa-l incadrez. Socializare? Necesitate? Reclama? Dependenta? Moft?
Din punctul meu de vedere l-as incadra lejer la primele 4.
Socializare pentru ca imi tin prietenii, colegii si cunoscutii aproape.
Necesitate pentru ca stiu de unde ii iau pe fiecare, stiu unde gasesc ce am nevoie (dupa google... evident..).
Dependenta? Da! Joculete.. melodii.. Majoritatea stiu ce inseamna sa te astepte o gradina de ingrijit si ca iti mor animalutele de foame daca nu le dai de mancare... sau sa te trezesti cu culturile praf pentru ca nu le-ai cules la timp. Daca nu.. stiu povestile cu farm ville, city  ville, chef ville si alte "ville" cate or mai fi.

La dependenta.. am vazut mai multe forme. Dependenta de "aprecierile" celorlalti, larg intalnita in randul tinerilor care trebuie sa aiba mii de "prieteni" 99% necunoscuti-evident, care sa le dea like-uri cam ca la competitiile sportive. Ma intreb oare ce premiu e pus in joc la final? Competitia am remarcat-o...like..like...like..la greu! Si mai dati fratilor un share, ca inca nu imi ajung.. Imi mai trebuie 300 de like-uri sa fiu Miss Popularitate.
Va spun sincer ca ma depaseste logica lor.

Mai exista dependenta de a face cunoscut hotilor momentele in care nu esti acasa.. si necesitatea exagerata de a impartasi locatiile in care te afli la momentul X, in special daca este un local mai scump.. "dragii mei hoti! tocmai v-am spus ca am bani...si nu sunt acasa! spor la buzunarit hainele ce se odihnesc acasa"
La fel de sincer, mi se pare o prostie. Ce trebuie sa stie lumea unde si cand ma duc? Daca vreau sa invit pe cineva la un suc, o fac si gata.. nu postez locatia.. in speranta ca unii se vor simti bagati in seama si ma voi trezi cu ei la masa.
Poate nu sunt eu normala.. dar unele lucruri le consider de bun simt in protectia familiei si a propriei persoane.

Reclama? Da.. Aici recunosc ca ma inscriu. Lucram diverse lucrusoare, pentru care nu avem timp sa stam intr-un loc sa le vindem. Pentru noi, e foarte important sa ne facem cunoscuti. Nu alergam dupa mii de like-uri si nu ne asteptam sa placem tuturor, dar fiecare noua persoana care se alatura grupului pentru ca ne place produsele este foarte importanta pentru noi.
In afara blogurilor, facebook pentru noi este o forma de reclama gratuita (singura pe care ne-o permitem, de altfel, la momentul acesta)

Pentru copii..clar e un moft si se asociaza repede dependentei..si nu sunt de acord cu conturile de facebook pentru copii mai mici de 12 ani. Baietelul meu ma intreaba de un an daca are cont de facebook (acum are 6 ani) si i-am spus ca inca 10 ani nu va avea. Poate nu am sa fiu atat de exagerata, dar nu simt nevoia sa-l expun..sa-i fac rau cu mana mea. Sunt diferite categorii de oameni prezenti online..poate chiar si pedofili. Parerea mea proprie si personala e sa intarziati cat mai mult momentul in care isi fac cont. Nu judec pe nimeni, nu ii condamn pe cei ce aleg altceva.

Era sa uit partea placuta. Pentru noi, pentru o relatie la distanta, a fost picatura picanta. O melodie postata sa transmita dorul..sau sa transmita dragostea ce ne-o purtam...o declaratie.. un banc.. o floare..A incercat diverse sentimente.. si dragoste..si furie..si ciuda pe distanta.. cred ca toate manifestarile s-au imprimat pe paginile ce candva au fost albe. Alaturi de mess.. ne-a oferit sansa la cateva activitati impreuna.. Aceleasi jocuri plus competitia aferenta, evident.. jocuri in 2.. Pentru noi, Facebook va ramane si o amintire a unei etape grele din viata noastra de cuplu, un instrument ce ne-a ajutat sa pastram apropierea in ciuda distantei.

Deci.. Facebook, acea retea ce ne mananca cel putin 2 ore pe zi.. are multe fete, unele pozitive ..altele negative./.. dar nu pot decide daca se limiteaza totul la dependenta. Eu cred ca are si partea lui de utilitate.

M-as bucura sa va aud parerile.. si va astept cu drag sa comentam :)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Copilaria.. dulce sentiment

plimbare in trecut..

Remedii naturale.. pentru suflet