angels.. or human?

"Daca judeci oamenii, nu vei avea suficient timp sa-i iubesti." (Maica Tereza)



In seara aceasta.. pe o pagina de Facebook pe care o urmaresc cu tot dragul, am gasit aceste randuri. M-au.. impresionat.. mi-au oferit liniste.. si mi-au mangaiat sufletul:

"- să iubeşti fără să fii iubit…

- să slujeşti fără să fii preţuit…

- să dăruieşti fără să ţi se mulţumească…

- să te jertfeşti şi fără să ţi se recunoască…

- să ierţi fără să fii iertat…

- să-l susţii pe cel care te-a lepădat…

- să rămâi liniştit, deşi eşti nedreptăţit…

- să crezi deşi nu vezi faţă în faţă…

- să crezi deşi nu eşti deplin lămurit…

- să investeşti clădind fără speranţe…

- să taci pentru a nu face rau aproapelui…

- să vorbeşti de dragul adevărului…

- să înduri fără să murmuri, fără să cârteşti….

- totul să-ţi aparţină, dar tu de toate bucuros sa te lipseşti… Luptă-te, suflete, ca să primeşti acest har! "

De ce mi-au placut? M-am regasit in ele.. si.. fara a le dezbate pe toate... am sa punctez ceea ce mi-a placut in mod special. Ca o mica paranteza... nu vreau sa le ating pe toate.. pentru ca s-ar putea simti vizata doar o persoana... iar eu simt nevoia sa inchei cu ea, nu sa incep. Cuvintele din seara aceasta.. se refera la viata mea.. in ansamblul ei.. la persoanele de ambele sexe.. ce au trecut prin ea.. si au imprimat ceva, mai mult sau mai putin bun.




"- să ierţi fără să fii iertat… "
Mi s-a spus ca trec altfel peste lucruri.. Poate e adevarat.. poate nu.. dar cu siguranta incerc sa nu-mi impovarez sufletul cu lucruri din urma care sa atarne.. Fiecaruia intr-un moment, le-am cautat scuze, circumstante atenuante.. am incercat sa privesc mai departe de gesturi sau cuvinte. Cei ce sunt istorie deja.. undeva.. in sufletul meu i-am iertat, chiar daca poate si eu le-am gresit.. si, daca nu mai sunt in viata mea.. probabil nu au stiut sa ierte.

Mi-e dor de cea ce se prezenta ca "sora" mea... chiar daca ma asculta prea rar... chiar daca nu a incercat sa-mi inteleaga o alegere simpla.. de viata.. si a criticat-o din prima clipa. Am iertat gestul.. dar nu mai e langa mine.. pentru ca ne-am schimbat.. si una din noi nu a acceptat schimbarea celeilalte (poate chiar amandoua).

Nu pot spune ca mai port in suflet resentimente cuiva... Poate mai sunt lucruri care dor.. pe care nu am sa le uit vreodata... dar le-am iertat fara sa astept acelasi lucru.

"- să-l susţii pe cel care te-a lepădat…"

Am facut si acest lucru.. din... extrem de multa dragoste..

"- să crezi deşi nu vezi faţă în faţă…"

Ooooooo....daaaa! Cred in ceea ce simt.. in lucrurile pe care le percep.. in al 7-lea simt.. si in Dumnezeu. Le simt prezenta... chiar daca nu le vad! Imi sunt aproape.. ma inconjoara.. imi arata drumul.... Cum sa nu cred in ele?




"- să investeşti clădind fără speranţe…"

De cate ori am auzit "renunta" in ultimele 9 luni... sau ..cum spun cativa.. "ma lupt cu morile de vant"... :))) Ok! S-a nascut un nou Don Quihote... si EU sunt acela.. dar IUBESC! Si pentru asta am curaj sa ma lupt cu toate morile de vant (indiferent care va fi rezultatul final)!

"- să taci pentru a nu face rau aproapelui…"

Nu este un lucru tocmai bun.. Se poate transforma in lipsa comunicare.. si poate duce la frustrari grave.. care vor rabufni cu siguranta. Dar... da, ma regasesc.. pentru ca imi dau seama cate intamplari le-am ascuns celor dragi.. cate sentimente negative am tinut in mine... ani intregi! pentru a nu-i rani... :( poate prea multi ani.. si,ceea ce am tinut ingropat atata timp.. acolo consider ca trebuie sa ramana.. indiferent cat de mult m-au macinat.

"- să înduri fără să murmuri, fără să cârteşti…."

As spune ca si aici am invatat sa ma descurc.. chiar daca mai izbucnesc cand ma lovesc de prea multa nedreptate. Tin mult la echitate.. si la dreptate.. si la egalitate..

"- totul să-ţi aparţină, dar tu de toate bucuros sa te lipseşti…"

Din 24 aprilie.. am simtit ca lumea! imi apartine.. ca pot avea totul.. doar sa vreau. De toate m-as lipsi bucuroasa.. pentru linistea, pacea, implinirea si iubirea ce le gasesc langa un singur om.

Daca stau sa ma gandesc... o parte din ele le poti forma pe parcurs.. prin introspectie.. prin propria analiza.. cautand in tine, ca om, iubirea pentru tine! in primul rand.. si respectul pentru cei ce trec prin viata ta! Cand nu ai ce respecta...iarta si mergi mai departe. Acea persoana nu merita sa-ti impovarezi sufletul cu sentimente reprimate... cu ura.. ! Just move on.. !

Cealalta parte.. isi gaseste contextul intr-un sentiment fantastic... numit iubire... in uniunea adevarata a doua suflete, in dragostea si, implicit bunatatea care emana din ele.. Acea dragoste.. care cunoaste o singura ratiune: cealalta jumatate! Acea dragoste care stie sa daruiasca totul.. fara orgolii.. fara teama... crezand in ceea ce nu vede, dar simte...

Si nu in ultimul rand...inocenta sufletului! (chiar daca uneori poate fi considerata naivitate.. ofera frumusete spiritului) Te ador, cealalta jumatate a sufletului meu!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Copilaria.. dulce sentiment

plimbare in trecut..

Remedii naturale.. pentru suflet