Magia sarbatorilor de iarna...


Astazi intram in postul Craciunului...Un bun prilej sa-mi plimb gandurile si imaginatia spre sarbatorile acestui an... sa deschidem impreuna drumul spre primirea Nasterii Domnului.. si spre niste sarbatori de poveste mai presus de orice criza.

Inainte de revolutie.. Mos Gerila.. era singurul permis.. pentru ca nu implica dogma crestineasca, dar chiar si asa.. alaturi de mosul mai mic.. Mos Nicolae, erau tare doriti, asteptati.. poate singura lumina sau pata de culoare intr-o lume devenita cenusie.
Acum.. simt ca.. si-a pierdut din valoare... din magie. A devenit un mod de crestere a vanzarilor... Tot soiul de jucarii, fluturasi, stelute.. globulete.. dar .. e atat de plina piata.. incat pierdut in iluzia comerciala.. uiti ce inseamna de fapt Craciunul.. acea intoarcere catre sine.. catre familie.. catre magie.. curatenia sufleteasca (in primul rand) de primire a Nasterii Domnului... de sfarsit de an..




Imi doresc sa ne intoarcem la valori.. sa nu uitam sa transmitem copiilor emotia pe care noi o simteam cand eram mici .. la impodobirea bradului... noptile cand stateam de paza in asteptarea mosului...felul simpatic in care eram amenintati ca .. daca nu suntem cuminti nu vine mosu'... sau ne aduce o nuia in loc de jucarii..

Crestem... ni se spune ca nu exista Mos Craciun... si ne incapatanam sa credem ca asa e.. si e o iluzie inventata de comercianti si uitam sa transmitem emotia generatiei urmatoare.



Nu mai sunt de mult copil, dar CRED in spiritul Craciunului... tin sa am pace in suflet, miros de brad in casa, emotia in fiecare fibra a corpului si mai ales multa dragoste.

Acum 2 ani.. mi-am dorit ca urmatorul Craciun sa fie imbracat in zapada.. asa cum era pe vremea copilariei.. cand plecam la colindat prin troiene mai mari ca mine.. cand aveam obrajii rosii.. si sacosa plina de covrigi, mere si nuci.. si stiam sa ne bucuram de acestea (fara sa ne uitam urat ca nu primim bani in loc). Anul trecut.. am avut zapada visata.. mi-a uns sufletul atata alb.. imi era extrem de dor sa fac ingerasi in zapada... si sa apuc sa-mi invat copilul ce inseamna ninsoare..



Anul trecut.. de Craciun.. am rugat mosul sa ma ajute sa gasesc dragostea... iar anul acesta.. va fi de Craciun acasa.. langa mine.. sa ne alinam sufletele asa cum visam amandoi de mult timp.. si stiu ca va fi cel mai frumos si cald Craciun de pana acum.

Cum sa nu cred in Mos Craciun.. cand imi implineste niste dorinte frumoase.. ce nu pot fi cumparate din magazine.. ? Mosul... nu trebuie asteptat la gura sobei .. cu pista de aterizare de pe horn... nici cu prajituri si paharul cu lapte.. ci.. cu bradul impodobit.. pentru a lumina inimile.. si mai ales cu sufletele deschise... de-acolo se nasc cele mai frumoase dorinte.. si poate, singurele care merita sa devina realitate.



Ma bucur de colinde... pentru ca este singura sarbatoare insotita de niste melodii atat de frumoase... chiar simt ca imi aduc sufletul mai aproape de specificul sarbatorii.. imi aduc emotia.. nerabdarea... incantarea... Cei apropiati stiu deja.. ca cel mai mult imi doresc ca de un Craciun sa ajung la Concertul Vienez de Craciun de la Bucuresti.... Imi imaginez ce acorduri pot auzi.. si pe ce etaje inalte imi pot ridica sufletul.. si... se pare ca mosu' atent si iubitor ca intotdeauna.. mi-a intins o mana.. sa va pot povesti dupa Craciun... cat de sublime pot fi acele acorduri. Te iubesc, mosule! :x

DA! Imi este dor de ceva.. de mirosul cozonacilor facuti de bunica mea.. si..indiferent cine i-ar mai face acum.. nu ar fi la fel.. ci doar mi-ar evoca niste amintiri atat de dragi sufletului meu...

Sa primim frumos sarbatorile din acest an.. sa profitam de criza.. pentru a ne aminti ce este cu adevarat important si ceea ce reprezinta de fapt Craciunul! Avem 6 saptamani.. pentru a ne pregati sa primim cu drag aceste sarbatori..


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Copilaria.. dulce sentiment

plimbare in trecut..

Remedii naturale.. pentru suflet