psihologia cuplului II


"Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate; dragostea nu pizmuieşte; dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie, nu se poartă necuviincios, nu caută folosul său, nu se mânie, nu se gândeşte la rău, nu se bucură de nelegiuire, ci se bucură de adevăr, acoperă totul, crede totul, nădăjduieşte totul, suferă totul. Dragostea nu va pieri niciodată." (1 Corinteni 13:4-8a)
Poate nu chiar atat de surprinzator... este ca Biblia sa dea raspunsul intrebarilor a nenumarate cupluri: ce poate face o relatie durabila?

De unde era sa stiu raspunsul.. daca niciodata nu am intalnit sentimentul? Cum poti afla raspunsul, daca nu gresind in prealabil?
Exista momente in viata cand cazi.. si esti tentat sa te acuzi de toate lucrurile rele din lumea asta. Conteaza insa enorm, sa intelegi ca e o lectie de viata; din fiecare etapa a vietii ( mai buna sau mai rea) sa inveti esentialul. Si, conteaza si mai mult, sa nu uiti ca "Dumnezeu nu-ti da mai mult decat poti duce", sa te ridici.. si sa mergi mai departe, cu sufletul curat, cu trecutul inchis intr-o cutiuta, cu inima deschisa spre nou. Sa nu uiti sa-ti ingadui sa iubesti, sa fii fericit, sa-ti pastrezi inima ca noua, doar asa vei fii pregatit sa primesti si binele (pentru care ai platit inainte) in viata ta.
Si eu am trecut prin multe, am invatat, am picat, m-am ridicat, am picat iar.. si tot asa...Cineva.. a fost langa mine si m-a ajutat sa ma ridic de fiecare data.. sa merg tot mai departe. Poate va suna prea religios, dar Dumnezeu are grija de fiecare om in parte, ca un parinte de fiecare copil al sau. Poate unora nu li se pare suficient, dar lucrurile ce ni se intampla tin si de vointa noastra, de alegerile pe care le facem. Avem liberul arbitru cu care ne confruntam in fiecare zi. Fiecare minut e o noua alegere.


Am ales (sau a ales altcineva pentru mine, de aceasta data) sa ma avant in necunoscut.. si asa am intalnit iubirea din nou (sau poate de aceasta data ar trebui sa spun dragostea). Cu sufletul deschis.. chiar daca nici unul din noi nu cred ca mai spera..
Nu suntem oamenii perfecti, dar acel sentiment minunat.. numit dragoste... ne ajuta enorm sa ne depasim orgoliile... sa constientizam ceea ce merita, sa iertam, sa avem putere in momentele de criza, sa ne fim aproape, sa ne sfatuim, sa ne ajutam.. sa fim acolo unul pentru celalalt.
Cati dintre voi au avut ocazia sa simta ca "impreuna putem depasi orice obstacol" si chiar sa fie asa?
Nu inseamna ca notiunile de respect, comunicare, incredere prezentate in partea I, pot fi ignorate.
Noi, ca exemplu.. am convenit sa discutam orice, sa ne spunem totul.. chiar si cand doare.. dar nu fugim, daca doare. Incredere.. :) daca nu era increderea... nu supravietuiam distantei. Dar, imi dau seama acum, cat de mult conteaza speranta, suportul.. si mai ales dragostea. N-am crezut vreodata ca e cea care invinge timpul, distanta si toate barierele din lume.
Tot ceea ce spune acel citat de inceput, este perfect adevarat. Nu laud sentimentele... impart secretul reusitei cu voi. Poate caut foloase.. din aceasta dragoste... acela de a fi celuilalt bine, oriunde ar fi, si sunt sigura ca simte la fel.



Cum spuneam intr-un articol anterior... mai conteaza ceva mult de tot: sa fii TU insuti intr-o relatie.. A iubi o iluzie.. nu este placut pentru nimeni.. si cel mai trist.. nici nu dureaza: nu te poti preface o viata intreaga ca esti altcineva.
Imi place la nebunie senzatia de "noi 2" fara umbrela.. de fapt.. fara nimeni. Cand suntem impreuna.. universul nostru se inchide.. si nu mai intra nimeni, sa fie.. cele 2 jumatati.. care devin intreg? Imi amintesc si acum.. senzatia din prima zi.. cand te-am strans in brate... parca timpul se oprise, parca si inima mea... parca trecusem in alt univers.. atat de multa liniste... Divin!
Cand suntem impreuna.. NOI ne stabilim limitele... regulile.. si tot ce mai poate contribui la o buna intelegere... la armonie, pentru ca doar noi stim cel mai bine sa ne armonizam.



Ca o concluzie de final... IUBITI-VA mult... si cat mai mult timp.. !
NU pastrati sufletele pentru voi.. in final le veti descoperi intacte, dar goale...

Comentarii

  1. Concluzia ta, Elutza spune cat mii de cuvinte! Superb!
    Iar dragostea dintre voi doi e minunata! Va multumesc ca imi dati ocazia sa fiu partasa la iubirea voastra!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Copilaria.. dulce sentiment

plimbare in trecut..

Remedii naturale.. pentru suflet